Saturday, November 14, 2009

  1. Guru sentiasa membuat kajian tentang kekuatan dan kelemahan P&P yang diamalkan.
  2. Guru akan dapat meningkatkan kemahiran dalam penguasaan penyampaian dan P&P yang berkualiti.
  3. Guru mendapat pendedahan dan kemahiran dalam aspek amalan terbaik P&P.
  4. Guru memperoleh kemahiran yang mantap dan memiliki kesedaran untuk melaksanakan P&P yang berorientasikan kreativiti
  5. Meningkatkan kemahiran guru dalam pencarian maklumat bagi melengkapkan kajian.
  6. Guru bukan sahaja boleh mengajar semata – mata namun boleh membuat kajian tindakan.
  7. Mengembangkan lagi profesion perguruan bagi individu tersebut
  8. Menjadikan guru seorang yang kreatif dalam mencari pendekatan yang sesuai untuk pengajarannya
  9. Menemukan kaedah atau pengajaran yang berkesan untuk menghasilkan kejayaan kepada pelajar.
  10. Dapat memberitahu 1 amalan dengan mengembangkan idea baru

NORAINI ISNIN & NORLIAH GHANI

  1. Dapat mengetahui sejauhmana pendekatan yang diambil sebelum kajian dijalankan adalah berkesan bagi oara pelajar.
  2. Dapat mengetahui teknik atau kaedah yang terbaik bagi diaplikasikan semasa proses P&P di dalam kelas.
  3. Dapat merancang huraian mata pelajaran dengan lebih berkesan
    Meningkatkan penggunaan bahan dan membentuk jalinan kerja yang lebih aktif dan efektif
  4. Supaya dapat menguasai konsep dan ketrampilan dalam maatpelajaran pengkhususan.
  5. Dapat memahami skop, struktur dan keseimbangan kurikulum keseluruhannya.
  6. Guru novis boleh menentukan sasaran yang jelas tentang pembelajaran murid.
  7. Guru novis boleh mewujud dan mengekalkan suasana kerja yang berfaedah dan bermatlamat.
  8. Guru novis boleh menentukan sasaran yang jelas tentang pembelajaran murid.
  9. Supaya proses P&P sentiasa diperbaharui dimana jika digunakan teknik atau kaedah yang sama bagi tempoh yang lama dalam P&P boleh menghilangkan minat pelajar.
  10. Guru sentiasa mengkaji kelemahan-kelemaahan dalan proses P&P dan memperbaikinya.
  11. Membentuk budaya penyelidikan sebagai asas dalam membuat sebarang perancangan untuk tindakan
  12. Dapat menyediakan pensyarah sebagai penyelidik yang kritikal, kaya dengan idea baru, sanggup menerima perubahan dan berupaya membuat penilaian terhadap kurikulum dan kokurikulum.

0 Comments:

Post a Comment